شرکت مایکروتکنولوژی تولیدکننده دستگاه های فیزیوتراپی

شرکت مایکرو تکنولوژی یکی از بهترین تولید کننده های دستگاه های فیزیوتراپی در ایران می باشد و تولیدات این شرکت تا به امروز شامل: لیزر پرتوان، شاک ویو، تکار، اولتراسوند می باشد

شرکت مایکروتکنولوژی تولیدکننده دستگاه های فیزیوتراپی

شرکت مایکرو تکنولوژی یکی از بهترین تولید کننده های دستگاه های فیزیوتراپی در ایران می باشد و تولیدات این شرکت تا به امروز شامل: لیزر پرتوان، شاک ویو، تکار، اولتراسوند می باشد

شرکت مایکروتکنولوژی یکی از بهترین تولید کنندگان دستگاه های فیزیوتراپی در ایران می باشد که توانسته جایگاه خوبی در میان فیزیوتراپیست ها به دست آورد.

علاوه بر کیفیت بسیار بالای محصولات این شرکت، قیمت بسیار مناسب و مقرون به صرفه آن توجه فیزیوتراپیست های عزیز را جلب نموده است.

شرکت مایکروتکنولوژی تا به امروز مفتخر بوده است تا تولیدات خود را به فیزیوتراپیست های زیادی در سطح کشور عرضه نماید و از شاخص ترین و به نام ترین مراکزی که از دستگاه های این شرکت استفاده می نمایند می توان به خانه کشتی، باشگاه استقلال، فیزیوتراپی ورزش و... اشاره کرد.

در حال حاضر تولیدات این شرکت عبارتند از:
لیزر پرتوان
شاک ویو
تکار
اولتراسوند
استیمولاتور

تمامی دستگاه های شرکت مایکرو تکنولوژی دارای ضمانت 18 ماهه و 10 سال خدمات پس از فروش است. فیزیوتراپیست های عزیز می توانند برای بازدید و تست حضوری به دفتر فروش ما واقع در تهران میدان آژانتین - بخارست با هماهنگی قبلی مراجعه کنند.

شما عزیزان می توانید دستگاه های این شرکت را به صورت 1ساله بدون کارمزد خریداری کنید. همچنین خرید نقدی کلیه دستگاه ها شامل هدیه است. برای اطلاعات بیشتر در خصوص خرید دستگاه ها می توانید با شماره تلفن های مندرج و یا شبکه های اجتماعی با ما ارتباط برقرار نمایید.

  • ۰
  • ۰

 

بیماری تاندونیت سوپرااسپایناتوس ، از رایج ترین اختلالات عضلانی اسکلتی مفصل شانه به شمار می آید. استفاده از لیزر پرتوان برای درمان تاندونیت سوپرااسپایناتوس تاثیرات فوق العاده ای در افزایش دامنه حرکتی و کاهش دردشانه دارد.

در نوشته امروز به درمان تاندونیت سوپرااسپایناتوس و میزان تاثیرگذاری آن پرداخته شده است که خواندن آن خالی از لطف نیست و  می تواند برای شما مفید واقع شود.

تعریف بیماری تاندونیت سوپرااسپیناتوس 

تاندونیت سوپرااسپیناتوس جزو تاندونیت های رایج شانه به شمار می آید که اغلب در سن 60 سالگی به سراغ افراد می رود و می‌تواند منجر به دردهای شانه گردد که معمولا این دردها بر اثر عواملی مانند کار کردن زیاد و بی وقفه و یا تروما به شکل ناگهانی به وجود می آیند.

کسانی که دچار آسیب روتاتور کاف می شوند،  یکی از تاندون‌های درگیر آن ها می تواند تاندون سوپرااسپایناتوس باشد.

در واقع روتاتور کاف به کلیه تاندون های نگهدارنده کلاهک شانه اطلاق می شود که شامل موارد زیر می باشد:

  • سوپرا اسپیناتوس
  • اینفرا اسپیناتوس
  • ترس ماینور
  • ساب اسکاپولاریس

بر همین اساس می توان نتیجه گرفت روتاتورکاف در مجموع باعث ثبات مفصل شانه در حفره گلنوئید می‌شوند اما تاندون سوپرااسپیناتوس به عنوان یکی از تاندون های مهم می باشد که اغلب می‌تواند بین سر استخوان هومروس و زائده آکرومیون قرار گرفته و به تدریج دچار آسیب های فرسایشی شده و پاره شود.

درمان تاندونیت سوپرااسپایناتوس با لیزر تراپی یکی از روش های تاثیر گذار می باشد که بیشتر به آن خواهیم پرداخت.

دلیل درگیری افراد به تاندونیت سوپرااسپایناتوس چیست؟

همانطور که گفتیم این اختلال معمولا در حدود سن 60 سالگی به وجود می آید و در افراد دیابتی شایع تر می باشد.

افرادی هم که فعالیت هایی مثل حرکات پرتابی انجام میدهند و یا شغلشان به گونه ایست که دست هایشان بالای سرشان قرار می گیرد مثل مکانیک ها و نقاشان نیز بیشتر در معرض ابتلا به تاندونیت سوپرااسپیناتوس هستند.

کدام موارد باعث تشدید بیماری تاندونیت سوپرااسپایناتوس می شود؟

در قسمت قبل گفتیم که چه افرادی بیشتر در معرض ابتلا به این اختلال هستند. اما یکسری عوامل وجود دارد که باعث تشدید تاندونیت سوپرااسپایناتوس می شود که عبارتند از:

  • درد در حرکات مقاومتی ایجاد می شود و ممکن است تشدید هم پیدا کند
  • شخص مبتلا در هنگام خواب نمی تواند روی شانه بخوابد و خواب راحتی ندارد
  • بیمار در حرکات ابداکشن و فوروارد ابداکشن ناتوان می شود و احساس ضعف می کند
  • دامنه حرکتی بیمار محدود خواهد بود و در زوایای 70 درجه تا 120 درجه و بیشتر 90 درجه تا 110 درجه دردناک خواهد بود
  • درد در انجام حرکات تکراری تشدید پیدا می کند
  • بیمار برای انجام امور روزمره به تدریج توانایی هایش کاهش پیدا می کند و انجام کارهایی مثل لباس پوشیدن، مسواک زدن، شانه کردن موها و…برای او دشوارتر می شود.
  • تاندونیت سوپرااسپیناتوس می تواند همراه با بی‌ثباتی قدامی ناشی از کوتاهی قسمت خلفی کپسول مفصلی ایجاد شود.

بیماری تاندونیت سوپرااسپایناتوس چگونه درمان می شود؟

برای درمـان تاندونیـت سوپرااسپایناتوس  متدهای متعددی از جمله  تزریق داروهـای ضدالتهابـی غیراسـتروئیـدی، تزریق گلی گوکورتیکواستروئیدها و همچنین متدهای گوناگون فیزیـوتراپـی مانند ورزش درمانـی، اولتراسوند، سرمادرمانـی و استفاده از لیــزر کارامد می باشد

ورزش درمانـی نیز به عنـوان یک روش درمانـی موثر و مفیـد در مـورد تاندونیـت شانـه در مقالات زیادی بررسـی و تأییـد شده است .

استفاده از لیزر پرتوان برای درمان تاندونیت سوپرااسپایناتوس

 

در فیزیوتراپی روش های موثر دیگری مثل مدالیتـه های مختلف همانند لیـزر مطرح می باشد.

 لیـزر کم تـوان یا لیـزر سرد دارای طـول مـوجی بین 600 تا 1000 نانـومتـر و توان خروجـی 500-5 میلـی وات می باشد که در سه دهۀ گذشـته به عنوان یک روش موثر غیردارویـی در درمان ضایعات عضلانـی اسکلتـی و درمان تاندونیت سوپرااسپایناتوس کاربرد داشته است.

این لیـزر در کلاس 3 لیزر درمانـی با انرژی محدود و تک طول موجـی مـی باشد. بر اساس تحقیقات آزمایشـگاهـی مکانیزم تأثیر لیزر را مبتنـی بـر افزایش فعالیت سلولـی، افزایـش عناصـر ضدالتهابـی و افزایش سنتز کالژن بیان کرده اند.

اخیراً Baxter مکانیسم فیزیولوژیک لیزر را جهت  کاهش درد و ترمیـم بافتـی با افزایش سروتونین، مهار پروسـتاگالندینها و افزایش فعالیت فیبروبالستها مرتبط دانسته است. به هـرحال مقالات متعددی تأثیرات مثبتـی هم چون افزایش دامنۀ حرکتـی و کاهش درد را به دنبال استفاده از لیزر در درمان تاندونیت سوپرااسپایناتوس بیان کرده اند.

Haslerud و همکارانش در سال 2014 در یک مقالۀ مروری سیستماتیک در خصوص میزان تأثیـر گذاری لیـزر کم توان در درمان تاندونیت سوپرااسپایناتوس  را با انتخاب دوز مناسب مرتبط دانستند و آن را مورد تأییـد قرار دادند.

بر اساس این مطالعه می توان دریافت که علت عدم موفقیت درمان با لیزر می تواند به دلیل انتخاب تکـنیک نامناسب و دوز درمانـی ناکافـی باشد.

نتایج درمان سوپرااسپیناتوس با لیزر پرتوان در فیزیوتراپی

لیزر پرتوان فیزیوتراپی که لیزر کلاس 4 می باشد؛ معمولا شامل چنـد طـول مـوج همـزمان با توان بالغ بر 1000 میلـی وات مـی باشد، و بعد از لیزر کم توان به حیطۀ لیزردرمانـی آمده است.

بنابر برخورداری از چند طول مـوج همزمان که در سطوح مختلف بافت جذب مـی شود و انرژی خروجـی بالاتر نسبت به لیـزرهای کـم توان، انتظار مـی رود عمـق نفوذ بالاتـر و درمان مؤثرتـری را ارائه دهد .

تـا به امروز، مطالعات اندکی در ارزیابـی بالینـی لیـزر پــرتوان صورت گرفته است ولـی تأثیر مثبت درمانی این لیزر را همچون لیزر کم تـوان تأییـد کرده اند.

هدف از این مقاله ، مقایـسۀ تأثیر لیـزر پـرتـوان با فیزیـوتراپـی رایج و معرفـی مکانیسم هـای احتمالـی اثربخشـی لیـزر پـرتوان است.

نتیجه گیری

بنابر برتحقیقات انجام شده می توان گفت لیزر درمانی به عنوان یک مدالیتۀ مکمل درکنار دیگر تکنیک های فیزیوتراپی مفید کاربرد دارد و تلفیق آن با دیگر روشهای غیرتهاجمی فیزیوتراپی منجر به بهبود کیفیت درمان خواهد شد.

استفاده از لیزر در درمان ومکانیسم ضدالتهابی باعث  تسریع کاهش درد و باعث بهبود عملکرد مفصلی میشود.

ازسویی دیگر لیزر پرتوان به عنوان یک روش جدید دارای اثرات درمانی بیشتری نسبت به فیزیوتراپی رایج در کوتاه مدت می باشد ولی برای اثبات این مدعا نیاز به مطالعات بیشتری است.

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی